Na jakou inzerci prodávají realitní kanceláře?

Klíčovými slovy tohoto článku jsou reality, nemovitosti, jak prodat byt, dům, pozemek, chci prodat byt, dům, pozemek.

Pan Zvoníček chce prodat byt. Navštíví místní realitní kancelář s dotazem, co pro něj mohou v tomto ohledu udělat.

Oni mu řeknou, že jeho byt budou inzerovat v desítkách (možná i stovkách) internetových portálů, v x tištěných médiích, na svých stránkách, vyrobí pro jeho byt propagační video ......

Pravděpodobně to všechno bude pravda, co mu ale asi už nesdělí, jsou statistiky úspěšnosti jednotlivých prodejních kanálů.

90% nemovitostí (možná i víc) se prodá jedním z následujících způsobů:

Internetový portál seznamu - Sreality.cz

Existuje obrovské množství realitních inzertních serverů, některé zdarma, některé za menší či větší poplatek. Opravdu nerad to říkám, ale zcela dominantní postavení v tomto ohledu má dnes Seznam. S trochou nadsázky, se dá říci, že pokud chcete inzerovat nemovitost na internetu a nedáte ji na Sreality, je to jako byste jí skoro vůbec neinzerovali. A naopak, pokud jí dáte na Sreality, v podstatě jí už nemusíte inzerovat na internetu nikde jinde.

Je ovšem potřeba dělat také tzv. topování, to znamená placené přesouvání na přední pozice. Jinak Váš inzerát zapadne ve velkém množství ostatních inzerátů. Podle mého názoru, je nejlepší topovat v pátek pozdě večer, protože sekretářky, které topují ve velkých realitních kancelářích, už večer nepracují, takže se takto Váš inzerát dostane na víkend před jejich inzeráty.

Bohužel jejich ceny odpovídají jejich postavení na trhu, viz: ceník Sreality.cz Povšimněte si, že pro tzv. registrované klienty jsou ceny mnohem nižší.

My samozřejmě registraci máme, takže pokud budete chtít, můžeme se individuálně domluvit na zainzerování Vaší nemovitosti na Srealitách za více méně režijní cenu. Inzerce na dva měsíce s topováním každý týden stojí neregistrovaného klienta cca 5 000 Kč. V rámci naší spolupráce ji můžete mít na základě naší individuální domluvy takřka zdarma.

Plachta na nemovitosti

Lokalita je zpravidla při výběru nemovitosti tím nejdůležitějším parametrem. Proto plachta na nemovitosti s telefonním číslem, která osloví kolemjdoucí, je při prodeji nemovitosti nesmírně účinným způsobem propagace. Nejjednodušeji a celkem lacino můžete získat plachtu společně s inzercí na portálu bezrealitky.cz. Inzerce nemovitosti na tomto portálu není vůbec drahá a je poměrně účinná. Pro soukromě inzerující ji doporučuji jako v podstatě jedinou smysluplnou internetovou alternativu k Sreality.cz (toto píši hlavně pro Prahu a okolí, v jiných regionech je možné se podívat ještě po nějaké lokálně využívané inzerci). Ceník inzerce (včetně plachty) naleznete zde: ceník bezrealitky.cz Nabízejí v ceně také leták k vylepení v dané lokalitě. Společně s plachtou je to velmi primitivní propagace, ale velmi účinnná.

Osobní doporučení makléře

Pokud nemají klienti velmi jasnou a přesnou představu, jakou nemovitost hledají (a někdy, i když jí mají), jsou brzy zcela převálcovaní množstvím nejrůznějších nabídek nemovitostí, ve kterých se začnou ztrácet. V této chvíli, když jsou již dostatečně zoufalí, začnou být ideálním klientem realitního makléře, který jim prostě nějakou vhodnou nemovitost doporučí a prodá.

Největší přínos dobrého realitního makléře pro prodávajícího nespočívá ani tak v inzerci nemovitosti, ale právě v tomto způsobu prodeje. Pokud nemovitost opravdu potřebujete prodat a nedaří se vám to jinak, můžete obeslat mailem makléře z dané lokality (jejich mailové adresy získáte jednoduše z inzerátů na Srealitách v dané lokalitě).

Nejlepší je kontaktovat makléře, kteří aktuálně prodávají v okolí nějaké podobné nemovitosti, protože pravděpodobně budou mít na tyto nemovitosti zájemce, kteří z nějkého důvodu odmítli jejich byt, ale třeba by jim mohl vyhovovat ten váš.

Můžete jim napsat odkaz na inzerát vaší nemovitosti, poslat mailem bližší informace o nemovitosti s tím, že s nimi neuzavřete žádnou zprostředkovatelskou smlouvu, že nechcete, aby vaši nemovitost sami inzerovali, ale pokud budou mít klienta, který by tuto nemovitost mohl chtít, tak jim zaplatíte provizi. Nabídněte částku 2% - 3% ceny nemovitosti. Někteří na to nebudou slyšet, ale někteří ano.

Spousta nemovitostí se také prodá na doporučení mezi známými, kolegy, sousedy, atd. Pokud prodávate nemovitost a řeknete o tom všem lidem ve Vašemu okolí, máte docela slušnou šanci úspěchu.

Dala by se vymyslet ještě zpousta způsobů jak inzerovat či prodávat nemovitost, ale výše popsané jsou ty nejúspěšnější. Pokud chcete optimalizovat svůj čas a úsilí, využijte právě je.

Nechte si od nás navrhnout nejlepší hypotéku
přesně pro Vás!
Email:  Telefon:
Více informací o provizích Zpět
na seznam témat