Jak připravit a vést prohlídku nemovitosti?

Klíčovými slovy tohoto článku jsou reality, nemovitosti, jak prodat byt, dům, pozemek, chci prodat byt, dům, pozemek.

Příprava nemovitosti na prohlídku a vlastní prohlídka většinou nemá zcela rozhodující vliv na prodejnost nemovitosti. Pokud bude nemovitost zájemci po všech stránkách vyhovovat, asi si jí koupí i v případě, že budou na prahu rozmazaná psí hovínka a za celou prohlídku s ním nikdo nepromluví ani slovo.

Nicméně lidé se často rozhodují na základě emocí a pocitů. Spousta lidí nedokáže posoudit všechny objektivní skutečnosti a po shlédnutí řady nemovitostí je právě dojem či pocit to jediné, co si z vaší nemovitosti budou po prohlídce pamatovat. Následující doporučení Vás nebudou nic stát a mohou při prodeji výrazně pomoci.

Telefonát

Každá prohlídka nemovitosti začíná telefonátem. Dnes se často domlouvá i mailem, ale já doporučuji si s každým zájemcem před prohlídkou promluvit ještě po telefonu, i kdyby pro nic jiného, tak pro potvrzení termínu.

Ze zkušeností vyplývá, že možná 70% zájemců, kteří následně nemovitost opravdu koupí, jsou o vhodnosti dané nemovitosti více méně přesvědčení ještě před prohlídkou a na prohlídku jdou pouze pro to, aby si svůj prvotní dojem potvrdili. Proto se již po telefonu snažte se zájemcem komunikovat co možná nejdéle a již po telefonu mu povězte o všech přednostech, které vaše nemovitost má.

Příprava

Jak již bylo mnohokrát řečeno i napsáno, první dojem dělá strašně moc. Před prohlídkou vždy ukliďte a vyvětrejte. Pokud je nemovitost prezentována jako luxusní či zrekonstruovaná, dejte do pořádku všechny detaily. Pokud máte například kuchyňskou linku na 200 000 Kč, tak jedna odfouklá lišta za 500 Kč může úplně zkazit dojem. Pokud je nemovitost prezentována k rekonstrukci, udělejte maximum pro to, aby působila co nejlépe. Prosté vybílení, které není nijak nákladné, změní i zcela „hnusný vybydlený byt” na „hezký byt k menší rekonstrukci”.

Prohlídka

Obecně platí, že čím je prohlídka delší, tím je větší šance, že si zájemce nemovitost koupí. Ideální je, když se zájemce dostane do stavu, že si představuje, že už mu nemovitost patří. Pokud začne přemýšlet, jaká barva záclon by byla nejvhodnější nebo v ložnici přemýšlí, kam by si dal postel, je napůl vyhráno. Dejte si se zájemcem například kafe na terase a zaveďte řeč na to, jak je příjemné zde o víkendu snídat.

Povězte zájemci o všech přednostech vaší nemovitosti, ale nepřeválcujte ho informacemi. Veďte s ním příjemný rozhovor, ale zbytečně neodbočujte od tématu a nerozptylujte jeho pozornost nepodstatnými věcmi. Nenásilně zaveďte řeč na to, co se mu líbí v dané lokalitě, proč si rozhodl pořídit si novou nemovitost, jaké jsou jeho oblíbené barvy interieru, jestli bude lepší na podlaze nechat parkety nebo dát celoplošný koberec ......

Po prohlídce

Pokud máte pocit, že se nemovitost klientovi líbila, najděte nějaký důvod, abyste s ním mohli komunikovat i následně, jeden až dva dny po prohlídce. Pošlete mu plánek, vyúčtování služeb, nějaké další dodatečné informace, cokoliv.

Povězte mu o dalších prohlídkách, které proběhly nebo jsou plánované. Vyvolejte v něm dojem, že by o nemovitost mohl přijít. Nemá smysl někoho do něčeho tlačit, na to dnes už není nikdo zvědavý. Ale když někomu ukážete něco, co se mu líbí, a pak v něm vyvoláte pocit, že by o to mohl přijít, tak udělá cokoliv, aby to získal.

Nechte si od nás navrhnout nejlepší hypotéku
přesně pro Vás!
Email:  Telefon:
Více informací o provizích Zpět
na seznam témat